Chciałbym zauważyć bazując na własnym doświadczeniu, że owa "energia" którą należy uzupełniacz poprzez afkowanie lub jej doładowanie odpłatnie jest rzeczą odstraszających potencjalnych graczy. Rozumiem, że jest to sposób na utrzymanie serwera bo jak wiadomo to też kosztuje administracje ale uważam, że jest inne, lepsze rozwiązanie tego.
Aktualnie stosowany sposób jest rodzajem odstraszacza ogromnej części graczy którym sama gra się podoba ale to, że muszą czekać na odnowę już nie. Popytałem - na około 100 osób pytanych żadna nie zadeklarowała chęci grania właśnie przez tą "energię" gdyż chcieli by grac dłużej niż to jest możliwe przez ten ogranicznik, ponieważ kupować nie mieliby zamiaru.
Rozumiem oczywiście muszą być środki na utrzymanie serwera, rzecz jasna i bez sporna ale jest na to alternatywa. Moim zdaneim lepiej jest zastosować przedmioty kupne - bosoty które, np: zwiększają zdobyte złoto i doświadczenie za pokonanie przeciwnika na określony okres czasu. Taki sposób lub coś pokrewnego daje znacznie większą liczbe graczy ponieważ nikt nie musi na nic czekać a może swobodnie prowadzić rozgrywkę. Dodatkowo raczy znajdzie się dużo którzy chętnie zakupili by takie bossoty czy konto premium aby pzryspieszyć zdobywane doświadczenie.
Podsumowując moja propozycja daje więcej graczy(nie ma graczy niechętnych przez statystyke "energia") a możliwość wykupienia powyższych przykładowych rzeczy zachęca do kupna i umila czas spędzony na grze.
Pozdrawiam:)