Mam takie pytanie do wojowników:
Ile MP zazwyczaj macie? Chodzi mi dokładnie o to, od czego to uzależniacie - np. żeby mieć na 2 leczenia czy jakoś inaczej?
Potrzebne mi do prac nad pewnymi zmianami, które szykuję ;]
Podgląd wydruku
Mam takie pytanie do wojowników:
Ile MP zazwyczaj macie? Chodzi mi dokładnie o to, od czego to uzależniacie - np. żeby mieć na 2 leczenia czy jakoś inaczej?
Potrzebne mi do prac nad pewnymi zmianami, które szykuję ;]
Hmm. Zazwyczaj 30 mp. Starcza na ozywienie i na leczenie.
Przy 30 lvl standardem będzie 48-50 mp. Przetestowałem to. Najbardziej optymalna liczba. Dla walk teamowych może ewentualnie podskoczyć do 60.
Temat do zamknięcia, FoD się kłania. :)
Ja w bazowych mam 16 w MP czyli łącznie 32 bez dodatków z ekwipunku.
Mogę użyć 2 razy leczenia po 16 MP, ożywienia za 30, mega leczenia za 29,pomyślność za 30 itd.
Z magicznym pierścieniem mam 48 dzięki któremu mogę używać zdolności na wyższych gwiazdkach.
31 MP mam na 24 lv , tak to bym miał 20 gdyby nie magiczny krzyżyk , a co do leczenia do **** woj się wyleczy od 20 lv spokojnie.
Używam leczenia i ożywienia na **
Na 30lv chyba najlepiej mieć 50mp z uwagi na to że niektóre zdolności kosztują właśnie taką ilość many.
Można też użyć leczenia 5* 2 razy.
20lv 32-34 many
30lv 50 many
Chodzi mi przede wszystkim o zależność z leczeniem - macie MP na jedno leczenie (bez uzupełniania many) czy raczej na dwa? Głównie o PvP pytam.
Co do PvP to nie wiem, bo nie walczę. Natomiast jeśli chodzi o PvE to początkowo miałem 24 MP (na jedno użycie Leczenie 1 *****). Bawiąc się z Wywką dorzuciłem kolejne parę pkt, żeby starczyło na Mega Leczenie 1 ** i Ożywienie ** (30 MP).
Tak się teraz zastanawiam, że biorąc pod uwagę otrzymywane ciosy, w PvP może nie opłacać się mieć MP tylko na jedno leczenie. Na doładowanie MP i uleczenie się traci się dwie tury, w tym czasie otrzymuje się pewnie obrażenia przewyższające uzyskane w ten sposób leczenie. Podwajając ilość MP (dodatkowe 10-15 pkt statystyk - to byłoby pewnie tyle, ile daje Mag, bo resztę ma z broni, czyli całkiem sporo, jak na Wojownika), traciłoby się tyle samo tur na ładowanie MP, ale starczałoby to na sześć leczeń (3x Leczenie 1 i 3x Leczenie 2). Trzy dodatkowe leczenia (ile to, nieco ponad 3k HP?) to chyba lepszy wybór, niż 1-2 double czy nieco większa obrona czy atak...
32 MP + 18MP z pierścienia na 30 lvl.
Miałem 32 (2 leczenia 3*, ożywienie 2*, mega 2*). Na 28 dodałem 2 ptk w mp i mam 36 (ożywienie 3*, mega 3*, leczenie 4* i 3*)
Do pvp 50 mp najlepiej na 30 lv, Drenaż + leczenie na 4* dobre połączenie ,no i jeszcze bryzę można.
Jaki magiczny pierścień?
32 mp
@QSQ
Ten pierścień nie daje przypadkiem 16 mp?
No chyba że masz egzemplarz z +.
@topic
Ale pamiętajcie że na 30lv mamy już do użycia 2 rodzaje miksów odnowienia które uleczą nam całą manę (wojowi).
Więc jak chce się używać manę tylko do leczeń, to spokojnie starczy 24mp.
32 MP, choć żałuję, że nie dałem 34MP. Oczywiście jest to kpiną, że wojownik musi dawać tyle prawie samo punktów do MP co mag (mało dają - bonus z różdżki). Zdolności - niby większość dla wojów, ale kto ich będzie używać? Leczenie 2? Poczekajmy aż magowie wbiją je na 5* i już mają 3x więcej leczeń (mocnych leczeń). Jak dla mnie wojownik musi za dużo dać w MP albo mag za mało. Do tego jeszcze wojownik nie może zapominać o statystyce szczęście w porównaniu do maga.
z moich obserwacji wynika, że dają co najmniej 2x więcej w bazę niż przeciętny wojownikCytat:
Oczywiście jest to kpiną, że wojownik musi dawać tyle prawie samo punktów do MP co mag
Zadaję to pytanie, właśnie ze względu na przygotowywane nowe "uporządkowanie" miksów i kosztów MP czarów/leczeń.
Chcę to ustawić w taki sposób, aby:
- mag musiał dawać po 1 pkt w manę co lv (+bonus z różdżki) - aby mieć co najmniej 5 użyć zaklęć + 1 najlepsze leczenie na pełnym MP
- wojownik musiał dawać 1 pkt w manę co 2 lv - aby użyć 2x najlepszego leczenia na pełnym MP (wiec jeśli jednego to tylko 1 pkt w manę co 4 lv)
powyższe wyliczenia oczywiście pomijają ewentualne dodatki z eq innego niż różdżka.
Leczenie też planuję zmienić tak, aby opłacało się używać tego najnowszego.
Wszystko trzeba będzie oczywiście przetestować w praktyce.
ja jestem tradycjonalistą :) i jako woj 30 mp + mocny atak i duzo szczescia, niech magowie sie boja krytykow, bo z tego co zauwazylem to narazie baaardzo zadko wchodza, ale mam strasznbe malo bo 55 w bazie, zoabczymy jak bede mial z 90 ;] no i ciekawy jak dziala czestotliwosc krytykow, to samo co w v2?
70 mp 60 z statystyk 10 z krzyżyka
Tylko kiedy te zmiany będą wprowadzone ?? W kolejnym upku czy też za kilka dni ?? Jak za kilka dni to będzie trochę słabo, ponieważ co niektórzy magowie powbijali 30 lvl i już maja ustawioną manę na tyle hitów/leczeń/zdolności ile chcą , wtedy jedynym wyjściem jest reset stat, a to nie testowy, że za darmo ;d. Wypowiedz się co do tego tomi ;p
Jak dla mnie (jestem magiem) wojownik i tak ma przewage, gdyz moze uderzac non stop, mag leczy mane.
Najlepszy wojownik > Najlepszy mag. Klaniam sie;]
Obie profesje tracą tury. Mag ładując manę, Wojownik chybiając. Ba, zaryzykuje stwierdzenie, ze Wojownik może mieć nawet gorzej, w końcu tez traci tury na ładowanie many (żeby leczyć się zdolnościami).Cytat:
Jak dla mnie (jestem magiem) wojownik i tak ma przewage, gdyz moze uderzac non stop, mag leczy mane.
Ale to nie jest temat na tego typu dyskusje. Pytanie brzmi ile Wojownik ma MP i dlaczego. I proszę się tego trzymać.
Czyli zalozenie ze woj winien dawac tyle samo w mane co mag jest błedne? Przecie wszelkie zdolnosci i leczenia woj tez moze uzywac. Mag ma dla siebie tylko czary. To ze tak malo wojow wpadlo na to ze dobrze jest dawac w manę to wina przyzwyczajenia do systemu z mf2. Moge podac przyklady wojow z duza iloscia many i swietnie sobie radza. Jezeli ma byc tworzenie mechaniki gdzie woj moze dawac 2 razy mniej many a mimo to nie bedzie stratny w skillach to proponuje rownoczesnie stworzenie mechaniki gdzie 1 pkt szczescia dla maga bedzie dawal tyle co 2 pkt dla woja...
0,5 pkt ma być dla woja, który za bardzo ze skillami nie zaszaleje - to ma być taki nieodzowny pakiet dany w MP, aby w ogóle funkcjonować (mieć czym się leczyć). Skille to inna historia i aby nimi dobrze manipulować to trzeba będzie na MP przeznaczyć więcej (ale to już jest wybór jaką strategię przyjmujemy). Co do szczęścia - załóżmy, że wojownik daje w szczęście po 1,5-2 pkt co lv, to magowi 1-1,5 w zupełności wystarczy, a nawet mniej.
Ogólnie teraz wojownicy w MP dają mniej niż te 0,5 co lv, bo leczenie jest tanie (to poprzednie, które jest najbardziej efektywne), więc po co to narzekanie - gorzej nie będzie, może być lepiej. Będą testy, zobaczymy jak to się sprawdzi.
Musze z przykrością stwierdzić Tomi, że się mylisz :P
Wojownik ma w tej chwili 48-50 mp a w przeliczeniu na lvl to jest to prawie idealnie 0,5 pkt dane w mp na poziom. To, że gracze popełniają błąd i lekceważą zdolności oraz znaczenie mp (mam na myśli wojowników) to już jest wyłącznie ich kwestia. Jeśli w zamierzeniu miał woj dawać 0,5 pkt statystyk na lvl to jest idealnie.
Piszę z dużą pewnością siebie, ale de facto tak jest w istocie. Jeśli da mniej nie będzie miał na zdolności i leczenie. Jeśli da więcej zaczyna brakować mu pkt na podstawowe statystyki (chodź można polemizować czy sensownym nie byłoby dać aż do 60 w bazach - efektywne na wojów, natomiast na magów już mniej.)
Niemniej to jest więcej niż te 0,5 pkt zatem wszystko jest ok. Moim zdaniem nie ma sensu robić testów. Zadajesz sobie zbędny trud. Ciekawszym pomysłem byłoby testowanie kosztu mp względem zdolności, ale to tylko moja opinia.
Mag musi dać podobnie w mp . 96-100 mp to prawdopodobnie jest optimum. Różdżka z tego co pamiętam daje te 50 pkt mp więc wychodzi po równo.
Moim zdaniem to jest właśnie ten czynnik potrzebny do zrównoważenie woja i maga którego przed upem nie było. Teraz nie ma narzekania, że mag musi dawać w mp a woj nie :D
Zawsze niektórym coś będzie nie pasować. Mag może przeznaczyć pkt w szczęście i balans jest zachowany. A myślę, że przy pomyślności(zarówno różdżka jak i umiejętność),refleksie mag może zacząć myśleć o unikach.
P.S Czemu 48-50 mp?
Trujacy atak - 16 mp
Krytyczny cios - 16 mp
Leczenie 1 5* - 24 mp
Bryza - 50 mp
Pewny cios ( przydatne gdy używamy wloczni/buławy bądź gdy walczymy z włócznią i przeczekujemy oślepienie) - 16 mp
Czysty cios ( przydatne gdy mamy niski atrybut broni bądź przeciwnik ma identyczną) - 16 mp
Leczenie 2 na maks (jeśli ktoś to nabije a wątpię :D )
Kombinacja leczenie 2 + leczenie 1
Atak mp ? - znak zapytania bo na testach było to nie opłacalne z tego co gracze mówili.
Team
Ożywienie 1* - 24 mp
Eksplozja maks - 50 mp
Grupowe leczenie maks - 44 mp
Dodatkowo na maga mamy 64-68 mp z magicznym. Starcza na 2 drenaże, pełne leczenie 1 i leczenie 2, 2 zdolności za 30 mp (chodź nie wiem czy jest sens) no i mamy naprawdę duże pole manewru z uzyciem zdolności za 16 mp.
+ Oczywiście starcza nam na zdolności kosztujące od 30 do 46 mp. Zdolność za 30 mp + trujący/krytyczny lub ew. leczenie 1 na 3* to ciekawe combo.
Podsumowując: Woj MUSI mieć 48-50 mp. Walcząc na testach 75% walk wygrywałem dzięki zdolnościom ofensywnym woja. To jest naprawdę moc.
Nie wiem ile many daje gryfia rozdzka na 30 lvl bo jeszcze jej chyba nie ma na serwie ( w przeciwienstwie do masy broni) ale na pewno cos kolo 44 co przy magii na 2 gwiazdce (na 30lvl) kosztujacym 16 mp nie starcza nawet na 3 hity. Czyli jezeli mag dal tyle mp co woj i uzywa tak samo skilli i leczen to starcza mu dodatkowo many na 3 czary a potem strata ruchu czyli 75% trafienia podczas gdy woj napewno nie ma 75% celnosci tylko 90% przy zalozeniu ze mag dal tyle samo w szczescie co woj, a co w praktyce nie ma miejsca... nie mowiac ze skille u maga zadziej trafiaja wlasnie przez mniejsze szczescie.
Ja zakładam, że 2 leczenia na pełnym MP są raczej niezbędne w PvP i wiem, że są wojownicy, którzy tyle mają (choć jest wiele takich którzy liczą, że jedno leczenie wystarcza lub dwa słabsze, które obecnie wcale takie słabsze nie są).
Na tym 30 lv jakieś drastyczne zmiany nie zajdą - będzie celowane właśnie w ok. 50MP i najbardziej będzie się opłacało używać leczeń za 24 MP.
Mój pakiet zmian jest jednak trochę bardziej rozszerzony i obejmie m.in. również ilość HP (ilość w miksach poszła za szybko i trzeba pakować w HP praktycznie najwięcej statystyk), poprawię też wzór bonusu MP z różdżki, bo się niedługo zacznie rozjeżdżać itp. Całość jest też połączona ze zmianą w gemach.
Tak się zastanawiałem nad wyważeniem kosztów zdolności i czarów. Pojawia się dużo problemów, które należy rozważać:
- mag po załapaniu lepszych czarów w praktyce przestaje używać starych. Logicznym jest wzrost damage i kosztu takiego czaru i dobrze to funkcjonuje, jednak wojownik zdobywając umiejętność nie zastępuje jej później inną, lecz może wykrozystywać nawet 100lv później (np drenaż, bryza). To sprawia, że jeśli w przypadku maga oczekujemy wzrostu kosztu w stosunku do damage, to w przypadku wojownika im wyższy lv postaci tym więcej razy możemy zdolności użyć zanim wyczerpiemy manę.
- to powoduje problem: czy tworzyć dużo co raz lepszych zdolności aby gracze zastępowali stare, czy też pozostawić stan rzeczy takim jakim jest. Moim zdaniem to najważniejsza różnica pomiędzy czarami a zdolnościami i nie należy jej negować myśląc nad kosztami MP
- magowie też mogą używać zdolności i to sprawia spory problem. Widać to już z leczeniem - mag użyje 3x leczenie1 i leczenie2, nawet megaleczenie w ostateczności. Wojownik bez mikstur odnowienia nie ma tego komfortu. Zdolności dla magów są tanie, dla wojowników drogie i wspólne zdolności tworzą tu dysproporcję.
- przykładem powyższego może być bryza. mag rzuci ją bez kłopotów, wojownik rzucając ją pozbawia się jakichkolwiek innych zdolności w walce aż nie użyje miksturki many lub odnowienia
- ciężko jest stworzyć liniowy wzór na utrzymanie w ryzach wzrostu MP (tzn inwestowania punktów w manę) oraz kosztów czarów i zdolności wraz z ich skutecznością. Prędzej czy później to się będzie rozjeżdżać i to znacznie. W problemie używania leczeń na pewno pomogłoby przyspieszenie tempa wzrostu HP - ale jak było napisane w postach wyżej - to nie droga, która będzie obrana (i całe szczęście)
- Najlepiej analizować to wszystko nie ilościowo ale procentowo:
założenia:
mag 2many / lv + 50% many z EQ
woj 1many / lv
na 30lv wychodzi woj 50, mag 80+40 = 120 proporcja 41/100
na 100lv mamy woj 120, mag 220+110 = 330 proporcja 36/100
na 200lv mamy woj 220, mag 420+210 = 630 proporcja 34/100
różnice w proporcjach można dopracować ustalając pomoc z eq na dobrym poziomie, w dalszych obliczeniach stosuję wskaźnik proporcji 35
Możemy założyć, że chcemy aby mag rzucał 2 leczenia + 5 czarów na komplet many
Pytanie ile może zrobić z tym wojownik?
podzielmy manę postaci na wirtualne na 4 części: zdolności wojownika (ZW), zdolności wspólne (W), czary (C), zdolności maga (ZM)
chcemy aby w swojej puli wojownik i mag mogli użyć tyle samo
równanie:
(W + ZW) / W + C + ZM = 35/100
100W + 100ZW = 35W + 35C + 35ZM
75W + 100ZW = 35C + 35ZM
Rozbijmy na walkę:
37,5W + 100ZW = 37,5W + 35C + 35ZM
po lewej wojownik ze współczynnikami, po prawej mag
możemy współczynniki traktować jak proporcje użycia many. Wychodzi że na pakiet MP wojownik 72% używa na ZW, 28% na W, mag po ok 1/3 na każde swoje.
Teraz możemy ustalić nasze wymagania odnośnie ilości tego co chcemy aby mogli rzuć w turze:
mag: 2 leczenia, 4 czarów, 1 zdolność, ponieważ proporcje many są 1/3 widzimy, że zdolności maga powinny być 2x droższe niż leczenie, a czary stanowić 50% kosztu leczenia
wojownik 2 leczenia, 2 zdolności (TO TYLKO PRZYKŁAD), czyli z proporcji 28/72 mamy że ok 2,5x tańsze powinny być zdolności wojownika niż leczenie.
Dla innych wymagań będzie to inaczej.
Podsumowując:
jeśli leczenie kosztuje X, to C kosztuje 40%X, ZM 200%X, ZW 40%X
Dla tych co nie jeszcze do gimnazjum chodzą lub nie potrafią zrozumieć matematyki:
- czary tanie, zdolności wojownika tak samo tanie, zdolności maga drogie, zdolności wspólne na poziomie leczenia
Podajcie konkretne wymagania, to mogę obliczenia dla innych powtórzyć, bo to najważniejsze aby określić balans pomiędzy każdym z elementów
benerit
W sumie dość dobre podejście do tematu ale jest jeden mankament i to dość znaczny....
Załóżmy ze na 40 poziomie wyjdzie zatruty pocisk 2 i zatruty atak 2
obydwa zadają % z ataków adekwatnych do profesji i zatruwają.....
według ciebie mag ma ponosić 5 krotny koszt swojego skilla tylko ze względu na to że jest magiem a w dodatku na przez to że jest magiem zużyje 10% swoich ogólnych statystyk więcej na to by według szablonu funkcjonować.
A te 10 % statystyk wojownik przeznaczy na szczęście i ten status w życiu nie trafi (mówię o ilości statystyk dostępnych np na 30 lv, więc bedzie to ~30 do szczęścia) ..........nie wziąłeś pod uwagę zależności skill'ów jak oznaczyłeś ZW a ZM
Czyli suma summarum mag będzie zużywał więcej na MP tylko bo jest magiem, a ze względu ze jest magiem to podrożmy mu czary.........marne rozumowanie...
A na koniec nici z jego statutu ofensywnego.....co do defensywnych zdolności to szczęście nie gra roli
dokładnie takie mam plany w tej kwestii - rozumiem, ze 2 many = 1pkt, 1 many = 0,5 pktCytat:
Napisał beberit
Mi się wydaje, że kalkulując ilość MP wojownika trzeba przyjąć po prostu 2 leczenia (najdroższe dostępne na danym lv) na pełnym MP, co odpowiada jakimś 3-4 tańszym zdolnościom. (powiedzmy, że jeśli leczenie 24 MP, to zdolności 14-18 MP na tym lv30) Więcej żaden wojownik (taki klasyczny) nie da, mniej też nie da, bo nie bardzo może sobie pozwolić na ładowanie many na każde leczenie (lub miks odnowienia). Dla maga przyjmuję 5-6 zaklęć + 1 leczenie. Zaklęcie 18 MP, + leczenie 24 MP, co da właśnie ok. 120 MP na 30 lv (bez MP plusów). Na dalszych poziomach proporcjonalnie.Cytat:
Napisał beberit
Tak więc odnosząc się do terminologii benerita było by to tak:
jeśli leczenie = 100%
zdolności wojownika 60-75%
zaklęcia 75%
zdolności maga 200% (może nawet mniej)
Trochę inne relacje będą na niskich poziomach ze względu na początkowe wartości, ale ogólnie będzie to dążyło do takich wskaźników.
Przyjąłem tu wartości dla zdolności z danego rejonu poziomowego.
Oczywiście ze zdolnościami jest ten problem (jak wspomniał benerit), że one z czasem stają się relatywnie dużo tańsze, dlatego właśnie skupiam się na leczeniu i zaklęciach jako tym co "wymusza" dawanie w manę.
Same zdolności (poza leczeniem) to trochę materiał na kolejny temat.
Zgadzam się częściowo, dlatego proponuję wyżej inne proporcje, ale:
to będzie zdaje się 5% więcej (0,5 pkt/lv) od wojownikaCytat:
że jest magiem zużyje 10% swoich ogólnych statystyk więcej na to by według szablonu funkcjonować.
sorry nie zauważyłem ze to już mana podawana jest
Co nie zmienia faktu iż jest to 5% statystyk ogólnych a nie sprecyzowanych już np w hp czy szczęście więc liczony % w przewadze ze względu na szczęście czy szybkość będzie o wiele większy więc jeśli taki wojownik przeznacza 2 pkt szczęścia /lv to jego premia wzrośnie o 25% (dodatkowe 0,5/lv)
2,5 pkt /lv to premia wzrośnie o 20% (dodatkowe 0,5/lv)
I to na każdą krotność przewagi którą miał czyli przy 2 krotnej przewadze w szczęściu zyskał by kolejne 40-50% a to już jest bardzo dużo
akurat tu rozwiązanie jest prymitywne - zrobić lekko inną celność zdolności maga, obrażenia są od magii więc wojownik raczej ich używać nie będzie. Nigdzie nie zakładałem symetrii pomiędzy zdolnościami mag a woj. Zresztą jakby EQ na później lepiej tworzyć, można by dostosować je do działań systemu.
po drugie podałem tylko przykładowe proporcje, Tomi podał zupełnie inne i wyniki kosztowe również będą dla nich inne.
nie było by problemu jak woj by miał punkty energii które ładują mu się podczas walki ; ) w zależności od tego ile zadał obrażeń ; ) bo jak dla mnie wojownik z czarami(zdolnościami) typu leczenie to już nie jest wojownik a jakiś kapłan paladyn czy pod co by można było to podciągnąć .
ja to bym liczył inaczej:Cytat:
Napisał mklem
zakładająć, że wojownik daje 2 szczęście/lv, a mag 1,5/lv
na tym 100 poziomie mają odpowiednio: 210 i 160 w bazie
z eq (średniego) będzie wtedy po jakieś 155-160 lucka
Łącznie:
woj - 365
mag - 315
Przewaga wychodzi rzędu 15%, co nie da oszałamiających korzyści w kwestii zarówno krytyków, celności czy też statusów. Niemniej jednak jakaś przewaga to jest.
Na pewno mniejsza niż obecnie to ma miejsce.
w MFO nie ma profesji i założenia są takie a nie inne ;)Cytat:
Napisał Goddess Of War
Wracając na moment do leczenia. To, że Leczenie 2 * jest słabsze od Leczenia 1 ***** można było się spodziewać (podobnie było w v2), ale Leczenie 2 ** wciąż leczy mniej niż Leczenie 1 *****. Dlaczego tak jest?
Obecnie na 30 poziomie pewnie najlepiej jest mieć 48 MP lub 60 MP (24 MP na Leczenie 1 ***** i 36 MP na Leczenie 2 ***).
Tomi gdzieś wspominał że wprowadzi korektę leczenia 2
na 30 lv proponuje 34 mp