Czy zamierzone było dzielenie energii na dwie lub więcej postaci?
Podgląd wydruku
Czy zamierzone było dzielenie energii na dwie lub więcej postaci?
Dlaczego tak jest, to ma motywować graczy do wysyłania SMS ? :)
Jedna osoba = jedna energia. Nie chcemy, żeby tworzenie większej ilości postaci premiowało użytkownika. Np. posiadanie 10 postaci, żeby na każdym zjechać energię a całe złoto przelewać na postać główną. Do tego jeszcze używając bota.
Skoro tak to można przecież ograniczyć ilość możliwych do założenia kont.
Decydując się na wspólną energię pozbawiło się jakby sensu w zakładaniu
kolejnych postaci (chyba że tutaj pojawia się kwestia SMS :))
A jak jest w przypadku dwu lub więcej osób?
Oczywiście, ze pojawia się kwestia SMS - gra musi na siebie zarobić.
Jeśli gracz może pograć codziennie na kilku postaciach wykorzystując jedynie darmową energię (bo więcej nie ma czasu/chęci wykorzystać) to gra nie zarabia = nie ma racji bytu. Ponieważ cześć zasobów można przekazywać (np. złoto, gemy, eq) to by umożliwiało "darmowe" podpakowanie jednej postaci za pomocą innych a tego nie chcemy. Tak więc masz wybór - albo grasz jedną postacią i całość energii idzie na jej rozwój, albo dzielisz to na kilka postaci. Jeśli chcesz prowadzić kilka postaci równorzędnie i szybko to musisz wysyłać SMS.
Zapobieganie przelewom ekwipunku i golda z tworzonych specjalnie postaci na konto główne w ten sposób jest według mnie dobrym pomysłem.
Jednak tutaj rodzi się problem : gdy na przykład w grę chce pograć dwóch braci to każdy ma po 50 % energii tylko :(
Chyba że źle coś rozumiem :(
Tomi, nie musisz tłumaczyć rzeczy oczywistych.Cytat:
Oczywiście, ze pojawia się kwestia SMS - gra musi na siebie zarobić.
Mam wrażenie że odrodzenie energii trwa dłużej niż ruchy na MF2.
A w zasadzie to ile trwa? :)
Jeśli mnie pamięć nie myli to "energia odnawia się w całości dwa razy na dobę". Zgodnie z tym jeden pkt energii powinien odnawiać się co 7m20s.
Dotychczasowi gracze v2 z czasem (a raczej "wraz ze wzrostem poziomu") będą pewnie narzekać na system energii.
W każdym razie rozwiązanie jest sprytne. Nowi gracze nie będą mieli punktu odniesienia i narzekać nie będą ;)
Współdzielenie konta w grze najprawdopodobniej wciąż będzie zabronione. Także każde z rodzeństwa będzie tworzyło własne konto z własnymi postaciami.
Paragrafy za:
A. multi
B. przelew
C. i to i to
?
Generalnie multi są tworzone z 3 powodów:
a) farming / przelewy
b) chcę grać od nowa / chcę grać też inną profesją
c) rodzeństwo
Wiele postaci na jednym koncie załatwia jedynie pkt b.
Pkt a - multikonta "usera" będą zabronione - tak jak w MF2
Pkt c - dozwolone z pewnym pierwiastkiem ryzyka - tak jak w MF2. Zawsze można ustalić, ze rodzeństwo wyjątkowo może grać na jednym koncie usera jeśli grają zawsze z tego samego komputera.
Nie będzie kar za przelewy złota, eq (jest to normalna funkcja dostępna w grze) - kara będzie wymierzana zawsze za multikonto i będzie dotkliwa.Cytat:
Paragrafy za:
A. multi
B. przelew
C. i to i to
Właściwie to będzie jedna z nielicznych karanych rzeczy oprócz tzw. porządkowych.
W zależności od potrzeb będzie jeszcze moderowany ranking i to chyba wszystko.
Jeśli się spojrzy na wykaz kar z MF2 - to zabronione będzie to co na obecnym w3 +multikonta + przelewanie ranku
Oczywiście multikonta i przelewy ranku będą w miarę możliwości utrudniane.
A jak udowodnicie że to multikonto to nie konto brata np ?
Pisaliście że brat A jedno konto, brat B drugie ?
Ja mam np. syna, ale wolelibyśmy się energią nie dzielić między sobą i grać jak każdy z pełną "setką".
Będzie trzeba ksero dowodu i legitymacji wysłać czy co ( żart) ?
- nim kara zostanie wystawiona przeprowadza się mniej lub bardziej szczegółową analizę.
Składają się na to różne czynniki o których ja nie wspomnę chyba że Admin zdecyduje inaczej.
- tutaj chyba chodzi o multi jako 2 osobne konta, a nie 1 konto i wiele postaci.Cytat:
Pisaliście że brat A jedno konto, brat B drugie ?
- Nie wiem czy dobrym wyjściem jest wpuszczanie swojego dziecka do tej gry,Cytat:
Ja mam np. syna, ale wolelibyśmy się energią nie dzielić między sobą i grać jak każdy z pełną "setką".
Będzie trzeba ksero dowodu i legitymacji wysłać czy co ( żart)
bardzo złych nawyków idzie się tu wyuczyć, a i zasób niestosownych słów i określeń w pakiecie.
Chyba że pod okiem rodzica. Ale odpowiadając na pytanie, Ty założysz sobie 1 konto i dla dziecka 2 konto.
Potwierdzanie tożsamości nie jest wymagane, wszystko zależeć będzie od logów.
Mam bratanicę w tym wieku więc co nie co wiem, czasem usłyszę taką "wiązankę", że tylko przez kolano ...
W grze jednak roi się od graczy różnego pokroju z różnych środowisk i uważam że nie jest to miejsce
dla dzieci które dopiero co uczą się właściwego postępowania, a które w tym wieku chłoną wszystko z czym
mają do czynienia. W grach tego typu czają się większe niebezpieczeństwa niż podwórkowe kolokwializmy.
Ale to tak na marginesie :)
Pilnowanie porządku to będzie taki malutki koszmarek ;)
Na początek przypomnę, że był taki pomysł by w logach gracza znajdowała się zakładka widoczna tylko dla GMów w której by można było umieszczać informacje typu "gram z bratem" lub jakieś podejrzane zachowania - "do monitorowania".
Wykazu kar nie da się skopiować z s3 - tu będzie potrzebna pewna dyskusja... ;) Ale jeśli pójdzie w świat opinia że mfo3 to taki odświeżony s3 to GMów może tam nie być :mad:
Pewne kary trzeba będzie zaostrzyć, inne - być może złagodzić np. poprzez wprowadzenie 4 a nie 3 kar.
Dzielenie energii to akurat taki dość dobry kompromis dla tych co nie chcą zaliczać fabuły tak szybko jak to tylko możliwe (choć akurat bugi pozwalające blokować lvl bym eliminował w pierwszej kolejności...).
Powtórzę po raz kolejny: mfo2 ma tę ogromną zaletę, że wymaga od gracza MYŚLENIA, jeśli pozwoli się na to żeby w mfo3 myślenie zastąpili "bracia" i ińsze boty czy też smsy, to gra straci tę swoją przewagę.
Będą potrzebne nowe kary lub nowe rozumienie obecnych - na pewno pojawią się postacie "słupy" do przekazywania wszystkiego co się da.
Mam nadzieję, że przekazywanie itemków, złota też będzie w logach - bądźmy tu złośliwi, i niech będą one widoczne tylko dla GMów :p
Weźmy na warsztat to co jest zabronione w MF2 - oprócz porządkowych:
Przelew Exp - niemożliwe
Przelew złota/itemków/eq/gemów - wymiana pomiędzy graczami bedzie dozwolona bez ograniczeń - kontrolowanie tego to zły pomysł jak i niemożliwe do wykonania zadanie. Wymiana dobrami będzie zawsze dozwolona, niedozwolone będą jednak multikonta tworzone m.in. po to, aby magazynować/przekazywać dobra i tylko w takiej sytuacji będzie nadawana kara, bo tylko w takim przypadku gracz ma extra korzyści z dodatkowej energii.
Jeśli ktoś dostanie itemki od znajomego (nie od multi) to będzie to normalnie dopuszczona praktyka - znajomy wypracował to za swoją energię, więc może z tym zrobić co mu się podoba.
Zbijanie poziomu - niemożliwe
Multikonta - zabronione i karane - zamiast targu i przelewów to będzie teraz główny punkt do pilnowania - niejako połączony z przelewami, ale pod innym kontem będą nadawane kary - nie za samo przekazywanie itemków, tylko za multikonto.
Przelew rankingu - przelew mocno utrudniony za pomocą wbudowanych mechanizmów ograniczających. Jeśli to nie wystarczy to przelewy omijające ograniczenia będą karane. Będziemy jednak dążyli do jak najbardziej precyzyjnego automatycznego ograniczania przelewów i minimalizacji potrzeby moderacji.
Jeśli chodzi o rodzeństwo to pewnie z czasem pojawi się więcej niż jeden świat i będzie zalecane tworzenie postaci na różnych światach, aby zdjąć wszelkie podejrzenia, czyli dokładnie tak jak ma to miejsce teraz.
Nom, multikonta zawsze będą... dla wielu dzielenie energii to rozwiązanie absolutnie nie do zaakceptowania ;)
I właśnie dla wspierania takich kont będą robione słupy do obejścia multialarmu (jeśli takie ograniczenie będzie). Ogólnie to zastanawiałem się jaki w 3 będzie odpowiednik przekazywania sobie wszystkiego w 2 przy pomocy walk drużyn tworzonych tylko na tę jedną okazję (po ich usunięciu żadnych śladów w logach...). A właśnie - czy wspominane ograniczniki przy "dzieleniu się rankingiem" są odporne na tego typu walki (prawie) drużynowe? - tzn. 1vsT czy TvsT? Oraz na opcję dołączenia się do walki?
Dlatego też chociaż wiele zachowań nie będzie już w czystej postaci czynami w grze zakazanymi, mogą być jednak dowodami pośrednimi - dlatego jednak ślad w logach powinien być.
Ranking jest tylko za walki 1 vs 1 więc żadne kombinacje z drużynami/pomocą nie wchodzą w grę.
Widzę Adi że myślisz przyszłościowo ;)
I już znaleźliście powód dla którego nie będzie opcji przekazania między kontami ;]
To niewiele zmienia. Depozyt (i jego płatne powiększenie?) będzie miał rację bytu, jeśli zabronione będzie przerzucanie przedmiotów między swoimi postaciami nawet poprzez pośrednią postać (np. znajomego). Będzie to zabronione?
Raczej będzie to dozwolone. Nie ma bardzo sposobu, żeby to kontrolować.
Jesli juz chcecie zakazywac... Mozna przeciez chyba wprowadzic ID kazdego przedmiotu (tak chyba bylo z gemami w v2) i pokombinowac ta droga. Jednak mysle, ze to niezbyt dobre rozwiazanie.
Ale co, zablokować konkretne gemy? aby nie mogły krążyć między postaciami 1 gracza?
Mogłyby z tego tytułu w przyszłości wystąpić problemy.
Nawet jeśli zostanie to zabronione to będzie to martwy przepis. Ewentualnie karani będą tylko "przeciętni gracze". Przedmioty po prostu będą przechodzić przez większą ilość rąk (np. przez znajomych z drużyny) zanim trafią na postać docelową. Czas poświęcony na śledzenie i karanie tego będzie niewspółmierny w porównaniu ze "szkodliwością" tych praktyk.
W mfo2 jest to przynajmniej utrudnione - brak możliwości przekazywania bezpośredniego, przekazanie przez walkę jest też musi być oparte szczęściem przy wypadaniu, targ - czekanie, może ktoś przelicytować, można dostać karę za przelew itp. Jednym słowem trzeba było się namęczyć. A teraz - nadawca -> pośrednik -> odbiorca - w 10 sekund można to zrealizować ;)
Od początku założeniem MF3 była swoboda w przekazywaniu przedmiotów, więc nie można tego traktować w kategorii "problemu".
MF było do tej pory jedną z nielicznych (jedyną?) grą tego typu, gdzie nie można było komuś po prostu czegoś dać.
Trzeba przestawić się na nowe realia i kropka ;)
A opcja ułatwiająca przerzucanie przedmiotów między swoimi postaciami będzie dostępna? :p
skoro 1 osoba będzie mogła mieć oficjalnie 1 konto to jaki problem założyć kolejne konta i wmawiać/zgłaszać że to brat , siotra , babcia itd itp ? lub w korzystać z serwerów proxy / jeśli ma się możliwość zmiany ip i czyszczenia ciasteczek ?? Uważam że dzielenie energii na wszystkie postacie to zły pomysł .. a jak ktoś chce ładować w grę pieniądze to nie będzie dla niego miało znaczenia czy energia będzie dzielona na wszystkie postacie czy też nie.